Via Crucis Bevagna: the procession of the daed Christ

Processione Via Crucis Bevagna 2015

The procession of the dead Christ in Bevagna (PG) is one of the most touching moments of the celebration on the occasion of Easter.
Protagonists of the procession are the three Cruciferi, Jesus and the two thieves, who dragged the crosses through the streets of Bevagna followed by the Madonna and the dead Christ’s statue.

The three Cruciferi and the members of the brotherhood with torches depart from the church of the Seminary. For last the statue is raised and carried in procession through the streets.
The atmosphere of meditation and prayer really impressive. The extraordinary silence is broken only by the sound of the band and the chains at the Cruciferi’s ankles.
The procession, at the end of the stages of the Via Crucis, returns to the church of the Seminary and the statue is placed again on the altar.

statua della madonna col Cristo morto a Bevagna i Cruciferi si preparano la Madonna attende nella chiesa Gesù viene caricato della croce le catene la madonna si avvia la statua della madonna col Cristo morto viene presa a spalle la Madonna esce dalla chiesa Un ladrone trascina la croce per le vie di Becagna Gesù con la croce le catene gesù fa visita ad una chiesa di Bevagna La Madonna la statua della Madonna col Cristo morto per le vie di Bevagna Abitanti che seguono la via Crucis Gesù si inginocchia presso la chiesa del convento di Bevagna la Madonna presso la chiesa del convento di Bevagna gesu per le vie di Bevagna Gesù con la croce ed una guardia 20 21 Gesù per le vie di Bevagna la Madonna per le vie di Bevagna la via Crucis di Bevagna Via crucis Bevagna La statua torna in chiesa processione del cristo morto bevagna la statua viene riposta sull'altare

Comments

comments

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.